Wednesday, January 26, 2011

Persamaan Antara KAWAN dan CINTA





Dari ejaannya berbeza..dr maksudnya berbeza..tetapi banyak persamaan antara isi KAWAN dan CINTA..

Siapa dalam dunia ni x memerlukan kawan..semua orang memerlukannya..tanpa kawan kita akan merasa kekosongan,kesunyian dan hidup ni bagaikan x sempurna..begitu beerti dan bernilai seorang kawan..

Kwn begitu diperlukan dalam hidup, lg2 kawan yg ada bile susah dan senang..yang ni ssh nk jmpa..akn wujud untuk kita sekali cuma..hargai dan jaga hbgn sebaik yang mungkin..jgn persiakan dan jgn gunakan ats dasar kepntingan masing2..

Kawan tempat kita bercerita,tempat kita bergmbira , tmpat kita berduka dan tmpt kita dptkan sesuatu yg kita xkan dpt dri insan selain dri seorg KAWAN..

Jagalah dan jgn dikhianatinya..klk buruk yg bakal menimpa..bagaikan sesuatu  yang pecah dan xkan dpt dikembalikan pada bentuk aslnya sekira disalah gunakan..ats dasar kepercayaan yang perlu dipegang..

Begitu jugalah CINTA,berasaskan satu hubungan memrlukan antara stu sama lain,dijaga dgn rapi,keprcyaan bgai stu tembok yang kukuh berdiri dan diletakkan disudut hati yang xkan dapat disentuh oleh insan lain walaupun sesaat..begitu indah begitu terpelihara..

Kita boleh lihat bernilainya KAWAN dan CINTA..letak lah mereka ditempat yg teristimewa dlm diri anda..InsyaAllah akn lahir dan sntisa wujud perasaan diperlukan dan memerlukan..

The End..

No comments:

Post a Comment